Thursday 24 December 2015

Penjelasan

Assalamualaikum semua,

Hari ni baru Ada masa nak menulis. Yelah , kak joy baru habis pantang. Sibuk dengan baby Dan anak2. 

Kak joy sebenarnya malas nak cerita insiden kak joy yang lepas cuma kak joy nak bagi sikit penjelasan pada yang ramai bertanya tentang kak joy. Ada juga muka kerut2 memikirkan sesuatu. Paham tu.... Takpa, kak joy boleh jelaskan tanpa ragu. Ramai pikir ketiadaan rahim dalam seseorang wanita tu akan jadi musnah segala kehidupannya. Rahim tu kan mahkota wanita. Soooo gerun la....

Orang tya, "hubungan Ko dgn suami mcm mana??? " itu pompuan tyalah... Klu laki yg tya??? Mgkin dia Tak tya, muka dia akan kerut2 Dan mungkin pikir lain dah tu.

Allah maha penyayang... Lagi Maha Mengasihani.... Alhamdulillah , doc Tak buang semua organ wanita kak joy.
Rahim sj buang, ovari Dan pangkal rahim masih ada. Dan kak joy masih boleh buat Pap smear, Dan jalani kehidupan mcm biasa. Tiada yg luar biasa Cuma kak joy xde period je. Tak boleh mengandung. Itu sahaja. Erti kata lain, subtotal hysterectomy. Boleh Google ya kalau rasa nak info lebih.

Kak joy kena jugak cerita semua ni utk elak cerita yg bukan2 atau juga salah paham.

Ada juga orang kata, kenapa X bersalin Colombia? Klu bersalin kat situ kompom X jadi mcm ni? Beginila kak joy cerita, ni semua perancangan Allah. Doc Colombia sendiri bagi hint utk bersalin kat GH. Klu kak joy bersalin jugak kat Colombia?? Tetiba berlaku bleeding?? Tak ke dia Mmg hantar jugak kat GH?? Depan mata kak joy sendiri, ambulance dr Colombia ramai bwk pesakit ke GH. Kecik hati kak joy bila ada kata2 yg mengatakan suami kak joy X pandai jaga bini. Takpa kak joy X marah pun. Biasalah, mgkin dia Tak paham dan Tak pernah rasa apa yang Kami rasa. Itu semua perancangan Allah. Dan dia lah sebaik2 perancang. 

Alhamdulillah, kak joy bersyukur Allah beri peluang untuk bernafas Dan menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan. 

Oklah, Itu je. Next time kita citer Benda lain eh??

No comments:

Post a Comment

Pls give us comment if u think it should.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...