Friday 8 March 2013

Setia pada penjahit manik yang satu...

Jahitan manik atau bermanik sangat digemari oleh kaum wanita terutama pada mak-mak datin yang suka melaram...betul tak? saya sangat suka baju kurung moden dihiasi dengan manik- manik yang cantik tambah pula kalau corak baju dan warna baju bersesuaian, bertambah la debommmmm!!

Selalunya saya hantar baju untuk jahitan manik kat kedai tailor Yoong-Yoong..kat tengah pekan Seremban. Kedai dia kecik je tapi yang menghantarnya kebanyakan orang-orang ada-ada. Senang cerita mak-mak datin...tapi saya bukan datin hanya insan biasa yang sangat meminati fesyen memesyen ni..heeeee jahitannya sangat menepati citarasa dan menarik..harganya berpatutan...tapi saya bukan nak cerita pasal si tukang jahit ni, tapi nak cerita pasal mak mentua saya yang sangat hebat menjahit...memasak pun pandai....untungla siapa jadi menantukan beliau kan? heeee

Mertua saya boleh dikatakan sangat berjiwa kreatif...bagi la apa saja baju, pandailah dia nak mencorakkannya...terutama sekali jahitan manik...



Jahitan manik Mertuaku

 Cantik tak? bagi saya sangat cantik dan puas hati. Ni baru sikit baju nak ditayangkan, akan datang akan saya tunjukkan lagi ilham jahitan kreatifnya. Corak maniknya bukan old fesyen tau, ala-ala Bernard Chandran gitu...

Mulai dari itu, saya sangat setia pada jahitan manik mertua ku...tiada yang setandingnya...sekarang ni, saya sibuk berangan nak buka butik pakaian...NANTIKAN YA!!!

No comments:

Post a Comment

Pls give us comment if u think it should.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...