Sunday 18 August 2013

Apabila joyah menjahit manik...

Jahit manik bukannya sinonim buat joyah...tapi disebabkan raya tahun ni upah jahit manik semakin mahal. Memangla mahal! Ko ingat senang ke nak buat manik ni? Ohhh joyah dah mula buat, terasa azab tau...dah lama sket tu baru laju. Manik yang joyah buat ni herot berot jadinya...baru blajala katakan...Disebabkan dengan itu, joyah pun berhasrat tahun depan, baju kurung dan baju melayu kena buat sendiri.  Itu cabaran joyah untuk kali ni.

Cabaran joyah kali ni buat baju kurung dan jahit manik tanpa pegi kelas menjahit.  Ikut buku yang harganya rm17. Gitu......entah boleh ke tak, tak tau la joyah...moga suami joyah bagila semangat kat joyah ni.

Ada ketikanya, kita kena gigih buat sesuatu benda tu demi orang tersayang. Dan pada masa yang sama, berjimat adalah penting. Joyah berkenan sungguh dengan rakan joyah, ilmiah namanya.  Joyah panggil amy ja. Tabik spring betul dengan dia.  Dah la pandai  memasak, menjahit pun pandai...hey, she's wanita berkarier ok...so, tak salah kalau kita mencontohi perkara yang boleh beri manfaat pada kita.

Apa lagi? Ini malam sambung jahit lagi...tunggu sikecik semua tidooooo.....

No comments:

Post a Comment

Pls give us comment if u think it should.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...